יום חמישי, 25 בדצמבר 2008

חורף בענף הגננות

החורף מביא את ענף הגינון בארץ לשפל אשר גורם לרבים וטובים בענף לפרוש ממנו,עקב העדר יכולת הישרדות כלכלית בתקופה זו של השנה.
מרבית הלקוחות הפרטיים,בשבילם,עם סיום החופש הגדול,מגיע החורף ,והגינה כבר לא מעניינת אותם, או אז הם מבקשים לשנות את תדירות הטיפולים בגינה לאחת לחודש במקום אחת לשבועיים ,כמו שמקובל בתקופת האביב והקיץ.
הגנן בדרך כלל נעתר לרצון הלקוח על מנת לשמרו ,אך בפועל הגינה ממשיכה לצמוח עד סוף חודש נובמבר,אמנם קצב הצימוח נעשה איטי יותר אך עדיין הוא קיים ויש להמשיך בתחזוקה רגילה.גם בחדשיי החורף יש פעילות רבה שניתן לבצע בגינה כמו גיזומי ורדים,קיצור נוף של עצים ושיחים שתפחו ועלו בחודשיי הקיץ ולא הצלחנו לטפל בהם באופן יסודי,איסוף של עלים שמסתתרים תחת שיחים ועצים ולא הוצאנו במהלך הקיץ,הוצאת דשא שחדר לשוליים ובקיץ התקשנו להוציאו עקב יובש האדמה,הכנת שטחים לשתילות עתידיות,איסוף עלים שנושרים בסתיו,שתילות של פקעות ופרחי עונה חורפיים ועוד כהנה וכהנה פעולות.
על הלקוח הפרטי להבין שהגנן אינו יכול להחזיק עובדים טובים על בסיס עבודה של שמונה חודשים בלבד ואחר כך לפטרם,גנן אינו יכול להחזיק כלי רכב לעבודה חלקית וכנ"ל כלי עבודה ועל כן חוזה העבודה צריך להיות על בסיס שנתי עם תשלום קבוע בכל עונות השנה,מכאן נצא כולנו מורווחים.הלקוח יקבל שרות טוב יותר והגנן האיכותי והמסור יוכל להתקיים בכבוד לאורך כל השנה.
נושא נוסף הוא עלות הטיפול,לקוחות רבים סוגרים על תשלום עבור טיפול ואומרים לי בזו הלשון לא אכפת לי כמה זמן אתם נשארים רבע שעה או שלוש שעות ,העיקר שהגינה תיראה טוב.
צריך להבין שמרבית עלויות הגנן מחושבות לפי שעת עבודה ועל כן לא ניתן לצאת עם רווח מטיפול שארך שעתיים למשל ונגבו עבורו 100 ש"ח.גננים רבים טועים ומתגלגלים בגינות בעבור סכומים שכאלו ומהר מאוד מוצאים את עצמם פושטי רגל וללא יכולת הכנסה מכובדת,שהריי בענף קיימות הוצאות קבועות רבות שחייבים לקחתן בחשבון כמו אחזקת הרכב,תחזוק הכלים,משכרות עובדים,מיסים למדינה,שכר מנהל החשבונות,דו"ח שנתי ועוד כל אילו מתנקזים לתמחור הטיפול השוטף ועל כן על הגנן וגם על מקבל השירות לקחת נושאים אלו בחשבון.
תמחור נכון הוא תמחור לפי שעת עבודה,כאשר הלקוח יקבל תמיד את הזמן המוקצה והגנן לא יסתלק אחריי רבע שעה ומאידך הגנן יוכל לעבוד בניחותא בלי לחץ כספי שרובץ עליו ולתת שירות מושלם.
בואו ננסה לשבור את המעגל שבו אחד רוצה לסדר את השני והמבחן הוא מי יוצא יותר פראייר,אלא נכבד אחד את השני ונאמין איש ברעהו ואז תצמח טובה לכל הצדדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה