יום שני, 18 במאי 2009

האירוויזיון

ישראל זוכה במקום ה16 בתחרות האירוויזיוןלפנות בוקר נתבשרנו כי ישראל זכתה במקום ה16 בתחרות האירוויזיון שהתקיימה השנה במוסקווה,ואני כבר שמעתי רינונים על כך שמיקומנו נובע משיקולי בחירה פוליטיים ואני לא מסכים עם כך ומדוע?בראש ובראשונה התקיים שלב חצי הגמר ,אם השיקולים בבחירה היו פוליטיים הריי שכבר אז היינו יכולים להיות מודחים מן התחרות,אלא שלא כך הוא והשיר שלנו העפיל לגמר,נכון ישנן מדינות שבאופן מסורתי לא נותנות לנו נקודות,אבל חברה בעבר כבר זכינו באירוויזין מספר פעמים ומה אז לא היו שיקולים פוליטיים,אני טוען שיש להסתכל על הבחירה בצורה אובייקטיבית ולהבין את תחרות האירוויזיון,מי שהטיב לעשות זאת בארץ הוא צביקה פיק שהבין שככל שהשיר יותר קצבי וקליט כך סיכויו להיות מדורג גבוה יותר גדולים וכך הוא יצר את דיוה,כל השירים נשמעים רק פעם אחת לפני קהל השופטים ואם השיר לא תופס את אוזנם בפעם הזו אז רוב הסיכויים שהוא ידורג נמוך,שוב אין בתחרות הזו משמעות רבה לאיכות השיר ולאיכות הביצוע,אלא למידת הרעש שהוא מעורר (תרתי משמע)כמו כן אם יונפקו לשיר יחסיי ציבור מוקדמים כמו שיר המבוצע ע"י ילד או גבר אישה כמו דנה אינטרנשיונל או כל גימיק תקשורתי אחר יעזור,אנחנו ניסינו את החיבור ישראלי-ערבי וזה עבד חלקית.אני הייתי מעסיק את צבי פיק בחוזה קבוע לחיבור השיר לאירוויזיון ואני כמעט משוכנע שבכל תחרות לא היינו יורדים מהמקום העשירי לפחות,פשוט יש לו את זה.יש בנו את צורת החשיבה הזו,שכל העולם נגדנו ואני טוען שאנו נשפטים ע"י העולם ואירופה בתוכו ספציפית על כל מעשה ומעשה שלנו ואין התחשבנות רבת דורות,צורת חשיבה זו טובה ויפה היתה בעבר אך כיום אנו נתפסים כמדינה ככל העמים וכדאי שנחדל מחשיבה מיושנת שכזו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה