יום שישי, 24 בפברואר 2012

פוליטיקה בינלאומית

מדי יום ביומו אנחנו שומעים על עשרות הרוגים בסוריה,צבא השלטון בהנהגת הנשיא אסאד,מבצע שם פוגרום במתנגדי המשטר ואין דין ואין דיין,עד כה נהרגו כבר אלפים,התושבים משוועים לעזרה והעולם עומד מנגד ומחריש.
לפני מספר שנים,בעיראק,שלט רודן אחר,שאף הוא טווח בבני עמו ללא הרף,ואיים על שלום המזרח התיכון כולו,סאדאם חוסיין,או אז,ארה"ב נעמדה על הרגליים ונכנסה עם צבאה לעיראק ונשארה בו זמן רב מאוד,כולל חיסולו של סאדאם.
בישראל,כשמחליטים על הגברת הבניה בהתנחלויות,כל העולם נעמד על הרגליים.
מדוע ,במקרים מסוימים העולם מעורב מאוד ובאחרים הרבה פחות.
אין לי ספק כי מדובר באינטרסים פוליטיים,ובסיטואציה שבה מעורב אינטרס פוליטי,הוא גובר ללא ספק על חיי אדם,כך,מסיבות של אספקת נשק ואמצעי לחימה אחרים תומכות בסוריה כיום,סין ורוסיה,העולם ככל הנראה,לא רוצה להרגיזן ולהתעמת מולן ועל כן פועל בצורה מינורית,בעיראק היו מונחים שדות נפט והון עתק על השולחן בעידן שבו יש מחסור בנפט ועל כן היה משתלם לארה"ב לפלוש אליה.
איראן,שמתחמשת אט אט בנשק גרעיני,מהווה סיכון של ממש לשלום העולם,אך גם כאן הסנקציות איטיות ומדורגות.נראה כי גם ארה"ב איבדה מכוחה המרתיע כמעצמת על,שעל פיה יישק דבר,בשל המשבר הכלכלי שהיה ב2008 וכך יכול להתנהל לו העולם,מבלי שהאח הגדול עומד בשער ושולט בענינים.
בואו נקווה כולנו,לטובת חירות האדם,שמשטרו של אסאד,יתמוטט מעצמו על ידי כוחות המהפכה כפי שקרה בלוב.לבנות על העולם,לא בטוח שהייתי שם בו את מבטחי.

4 תגובות:

  1. הכל פוליטיקה זולה... צביעות לשמה !

    השבמחק
  2. צודק בהחלט, הכל מגיע לסה"כ "כסף", מפחיד לחיות בעולם הזה

    השבמחק
  3. ועדיין רונית,אנחנו חיים בעידן הכי טוב לאנושות מאז ומעולם,הבריאות יותר טובה,החינוך יותר טוב,תוחלת החיים עלתה,לכל אדם יש מים וחשמל בביתו,תחשבי על המלך הכי עשיר במאה ה18,לא היה לו כלום ממה שיש היום

    השבמחק