יום שני, 26 במרץ 2012

הגינה הביתית לקראת האביב-איזה סוג דשא לבחור?26/03/12

לאחר שהחלטנו שים דשא בגינה,כל שנותר לנו הוא לבחור את הסוג,נכון להיום ישנם שני סוגי דשא מובילים והם אלטורו ודרבן,דשא מסוג אלטורו צריך לפחות 5 שעות של קרינת שמש ביום הוא דשא שמתרבה דרך מערכת השורשים שלו,ובחורף נכנס לתרדמה ומשנה את צבעו לאפור ונראה כאילו שהוא מת.
דשא מסוג דרבן מתאים לאזורים יותר מוצלים ,אך גם הוא זקוק ל3 שעות של קרינת שמש ביום,בקיץ הוא פורח וזה די מציק,כי צריך לכסחו כמעט כל שבוע כדי להימנע מהפריחה,מאידך הוא ירוק כל השנה,ומתפשט דרך שלוחות שהוא שולח,הוא יותר קל להחזקה בשל העובדה הזו,כי גם אם לא טיפלנו בו זמן מה והוא פלש לחלקות נוספות ניתן פשוט לתלוש את השלוחות,דשא אלטורו שפולש ,הרבה יותר קשה להיפטר ממנו,בשל העובדה שהוא מחדיר את שורשיו לאזור שאליו פלש.
שני סוגי הדשאים מותקפים בקיץ על ידי מזיקי קרקע שונים ופטריות,מומלץ לבצע ריסוס מונע,במדשאה שכבר ידוע שהותקפה בעבר וגם במדשאה חדשה,למרות פיזור חומר קוטל מזיקים לפני הנחת הדשא.
החליט בעצמכם איזה דשא מתאים לכם,לפי היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ולפי המראה העתידי של הגינה ולא על פי המראה הנוכחי,כך שגינה שתהיה מוקפת בשיחים גבוהים ובעצים עדיף ללכת מראש על הדרבן.
שני סוגי הדשאים זקוקים להשקייה קבועה ומסודרת,האלטורו יותר עמיד למצב של חוסר הקיה,כלומר הוא יישאר חי זמן יותר ממושך,אך הדרבן יתאושש מהר יותר לאחר שלא קיבל מים מספר ימים.
בתקופה זו של השנה מכסחים נמוך,את האלטורו ניתן לכסח נמוך יותר,בעוד שבדרבן יש להימנע מקרקוף.
ברשומה הבאה אכתוב על דשא סינטטי

תגובה 1:

  1. הי, אני בדיוק עומד לפני הקמת גינה ושתילת דשא - אני חושב שאלך על הדרבן כי יש לי יותר אישורים מוצלים

    השבמחק