יום שבת, 10 במרץ 2012

צפיתי אמש בסרט "קרוב להפליא ורועש להחריד"

אמש צפיתי בסרט החדש של טום הנקס וסנדרה בולוק "קרוב להפליא ורועש להחריד",אך את ההצגה בסרט גונב ללא ספק הילד תומאס הורן,שלבטח עוד נשמע עליו רבות בעתיד.
הסרט הוא סרט נפלא בעיני,אני מאוד אוהב סרטים שמנציחים את הטוב והיפה שבאדם,סרטים עם תקווה,עם נחישות ותאוות חיים,המשלבים בתוכם טרגדיה אנושית,רוב הסרט היו עיני מצועפות דמעות ולעיתים היה לי חשק רב לפרוץ בבכי משתפך,הצילומים נהדרים,המוסיקה נפלאה,והקצב מהיר ומסחרר,אף שאין מדובר בסרט אקשן,אלא בדרמה סוחפת דמעות.
יש לי נטייה ללכת לסרטים שבהם מככבים שחקנים מפורסמים,כיוון ,שאני יודע שכמעט תמיד לא תהיה בסרט הזה נפילה,השחקנים הללו,מקבלים לידהם את התסריטים הכי טובים ויכולים לסנן ולבחור את מה שהכי מוצא חן בעינהם,כך הוא הדין לגביי,טום הנקסס,שללא ספק הוא אחד מכוכבי הוליווד הנוכחיים,אני תמיד מתמוגג מהמשחק הכובש שלו,הנוכחות החזקה,ולמרות מראה החנון שלו,מהעוצמה האדירה שיש בו,כאן הוא ממלא תפקיד משנה לא גדול,אבל מהווה את חוט השני שזורם לאורך כל הסרט,סנדרה בולוק מצויינת בתור האם,האלמנה,שמלווה את בנה בהתאוששתו ממות אביו,גם את מקס פון סידוב בתפקיד נהדר זיהיתי ואת גון גודמן הנפלא.
עלילת הסרט נסובה,סביב אירועי ה11 בספטמבר,האב,טום הנקס,מגיע למגדלים לרגל עבודתו,ובמהלך האירוע מתקשר הביתה ומשאיר 6 הודעות במשיבון האלקטרוני,ולאחר מכן נספה באסון.הוא מותיר אחריו צוואה בדמות כד כחול ובו מפתח שמתאים למנעול מסויים ועלילת הסרט היא סביב חיפושיו של הילד אחר אותו black ששמו רשום על המעטפה שבה נמצא המפתח,הסרט עוקב אחר תהליך התאוששתו של הילד מהמוות הפתאומי של אביו,תוך גילוי נחישות והקרבה והתגברות על פחדים והסתייעות באיש זקן שמתגורר אצל סבתו.הסרט נע בין ההווה לבין אירועי אותו יום מחריד שבו נספה האב.
רוצו לסרט, באם אתם אוהבי אדם באשר הוא,אם אתם מאמינים גדולים בסיכויים שלנו לחיות בשלום ואהבה על הכוכב הזה ואם אתם אוהבים קולנוע סוחט דמעות ומרגש.
הציון שלי לסרט הוא 10.

תגובה 1:

  1. סרט מעולה! אנחנו פתחנו עכשיו מסורת עם הילדים ואנחנו רואים סרטים לצפייה ישירה עם תרגום כל שבת. ככה הם מתרגלים קריאה ואנחנו נהנים מהבטלה.

    השבמחק