יום שני, 19 במרץ 2012

הגינה לקראת האביב-רשומה ראשונה

כפי שודאי ידוע לרבים וטובים מכם,אני עוסק מזה 16 שנה בתחום הגינון,ברשותי ידע רב שנצבר עם השנים הרבות של תחזוקת והקמת גינות,ברצוני לתרום את שרותי ,לטובת חבריי כאן ולספר לכם מדי פעם על מה שמתחדש עכשיו בגינה ומה שרצוי לעשות,אשמח לענות גם על כל שאלה שמתעוררת אצלכם,ואם אתם גרים באזור שבין זכרון יעקב לתל מונד אשמח גם לתת לכם שרות בגינה עצמה.
אם כן האביב בפתח,והגינה הביתית דורשת מאיתנו מספר פעולות חיוניות,אני אעבור על הגינה לפי המרכיבים השונים שקיימים בה ונראה מה צריך לעשות לקראת חודש אפריל,לטובת כל אחד מהם.

מדשאה-זה הזמן לכסח נמוך את הדשא ולסלק באמצעות הכיסוח את עשביית החורף שהצטברה עליו,להמשיך בכיסוחים שכאלו לא פחות מפעם בשבועיים על מנת שהדשא יתעורר לחיים ומאידך העשביה החורפית לא תפריע לו.מומץ לדשן את המדשאה בדשן בשחרור איטי או בדשן מסוג אוראה או גופרת אמון,שימו לב שלאחר פיזור שני האחרונים יש להשקות מיד.
יש לוודא שמערכת ההשקיה שמקיפה את המדשאה פועלת כראוי,יש לכוון מתזים וממטירים,ולוודא שמחשב ההשקיה מכוון כראוי,בעיקרון,יש להפעיל השקיית דשא,כשבועיים לאחר ירידת הגשם האחרון.
לא ממליץ לפזר קומפוסט על המדשאה,מאחר והקומפוסט שמיוצר בארץ,בדרך כלל לא מעוקר כהלכה,והוא גורם לנביטת עשביה במדשאה ,וקשה מאוד להיפטר ממנה בעתיד.
גינות שסבלו בעבר מתופעות של מזיקי קרקע כמו זבליות ופרודניה מומלץ כבר באפריל לבצע ריסוס מונע,בשלב מאוחר יותר יהיה קשה יותר להיפטר מהמזיקים והדשא עלול להפגע כתוצאה מפעילותם.

ברשומה הבאה אתייחס לשיחים ועצי פרי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה