יום חמישי, 8 במרץ 2012

יודעים מה העסק הכי מבטיח בארה"ב בשנה האחרונה

העולם כולה נתון בתאוצה טכנולוגית אדירה,ואם היו שואלים מי מאיתנו,איזו חברה היא המבטיחה ביותר בארה"ב בשנה האחרונה,לבטח היה נוקב בשם של איזו חברת טכנולוגיה מצליחה,אולי גוגל,אולי פייסבוק,אבל לא,התשובה תפתיע אתכם לחלוטין.
זוהי סמאשבורגר,רשת של מסעדות המבורגרים,שצומחת במהירות של חברת הייטק מצליחה.
בשנת 2006 היא היתה עדיין המבורגריה קטנה בשם אייקון בר,אז רכשו אותה שני יזמים צעירים וב2007 היא הושקה בשמה החדש,מחזור המכירות גדול בתוך 3 שנים מ1.4 מליון דולר ל40 מליון דולר,גידול של 3000 אחוזים,ואז גם נפתח הסניף ה140 בארה"ב והוכרז על יציאתה מחוץ לארה"ב,את 2011 היא סיימה עם מחזור של 54 מליון דולר ועם 600 סניפים.
שני היזמים טום ריאן ודייב פרוקיופק אינם מאמינים באלילת המזל,אחד מהם הוא מהנדס מזן והשני יזם סדרתי,הם עשו סקרי צרכנות,מהי חווית ההמבורגר המבוקשת,לאחר שלטענתם,נוכח ההצלחה של מקדונלדס,הוזנחה חווית הלקוח במשך שנים רבות.
הם החליטו לתכנן את הכל מחדש ולכוון גבוה יותר.
הם יצרו שלושה גדלי קציצות,הגדילו את מיגוון התוספות וגם לציפס הוסיפו אופציות נוספות.את הקציצה הם דוחסים על משטח הטיגון,דבר שהפך לאטרקציה ומאידך מקצר את זמן הטיגון ומאפשר הזרמת עוד דולרים לקופה בזמן קצר יותר.
הם טוענים שהסיבות להצלחתם הן בחירה של בעלי מקצוע נכונים,קבלת החלטות מהירה וענינית ובקיצור לתת אוכל טוב יותר,מהר יותר ויותר בזול,כמו כן הם אומרים שכל הסמאשבורגרים נראים אותו הדבר בדיוק,וגם השכר שהם משלמים לעובדים גבוה יותר והם גם נותנים בונוסים עבור התנהלות מהירה בסניף.
עוד מעקרונות הניהול שלהם והסיבות להצלחה תוכלו למצוא בכתבה שנמצאת במוסף כלכליסט של שבת והנה הקישור
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3564472,00.html
מסתבר שגם בענף שנראה שנשלט לחלוטין בידי חברה מסויימת ניתן לבצע טלטול רציני,על ידי החדרת רעיונות חדשים ושיטות עבודה מתקדמות ויעילות יותר ואף להתפתח ולהרוויח בגדול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה