יום ראשון, 18 במרץ 2012

הבורסה בישראל,האם אפשר להרוויח ומתי?

מזה שנים רבות שאני משקיע את ממוני המיותר,בבורסה,בזמנו קראתי את הספר "אבא עשיר אבא עני" והוא טוען שם שמרבית האנשים,מנהלים את חייהם במרוץ עכברים מטורף,שבו הם מייצרים הכנסה כתוצאה מעבודתם,אך זו,ברובה הולכת לאיבוד,מאחר והם עושים שימוש בכסף על הוצאות שוטפות,ולא חוסכים את הכסף המיותר על מנת שייצר בעבורם עוד הכנסה,שאינה תלויה ישירות בכך שהם יעבדו אם לאו,היא בכל אופן תהיה שם,כך הוא מציע להשקיע ברכישת בתים והשכרתם או לחילופין להשקיע במניות.
אני שמעתי בהצעתו וכאמור,אני משקיע במשך שנים הרבה ,בבורסה הישראלית ובמניות ישראליות.
בעיקרון,התנהלותי,היא כשל משקיע לטווח ארוך,כלומר קונה מניה,של חברה ישראלית מכובדת וגדולה ושוכח ממנה,בתקווה שהיא תרוויח ותסב רווח גם למשקיע הקטן,כמוני,ואכן היו שנים טובות מאוד שבהן הרווחתי יפה,אך כיוון שלא מכרתי את המניות,זרמתי איתן גם שנים קשות,כמו שנת 2008,ומה שקרה שהנפילה אז היתה כל כך חזקה,שישנן מניות שעד היום לא התאוששו,וספק אם תגענה לשערים שלפני המשבר ההוא.כמובן שיכולות לבוא עכשיו שבע שנים טובות מאוד,שבהן הבורסה תהיה רווחית מאוד,ומי שנכנס להשקעה אחריי המשבר של 2008 יכול לגרוף רווחים נאים,אם כן התשובה שלי עבורכם ,שכמו כל דבר בחיים,צריך עיתוי נכון ומזל,כשלמעשה אף אחד מאיתנו,כולל אנליסטים ומומחים לא יכול לחזות שום דבר,וגם אם הם נשמעים מאוד מלומדים,הם לא יודעים שום דבר יותר ממני וממך,הם פשוט רוצים שתשקיע ושהם ירוויחו על גבך עמלות.
לגביי מסחר על בסיס יומי או שבועי,כאן זה ממש כמו רולטה,ולעיתים אם חשבת שקנית מניה במחיר מציאה ושאתה צפוי לעשות רווח נאה,המציאות טופחת על פנייך והמניה ממשיכה לצנוח,על כן חשוב לקבוע לעצמך כללים(שבאופן אישי אני מודה שאני לא עומד בכללים שקבעתי לעצמי)של באיזו סיטואציה למכור,גם אם אתה כבר במצב של הפסד,ובאילו מצבים למכור גם אם אתה במצב של רווח,כי רווח אינו נמשך לעולם.
בכל מקרה מדובר בשוק לא פשוט,ולא קל לעשות בו כסף,אך נוכח החלופות,שכמעט ואינן קיימות,אני ממליץ כן להיכנס,להתנסות,ללמוד ואולי גם להרוויח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה