יום שני, 4 ביוני 2012

מסקנות ועדת קדמי שבדקה את מחירי המזון בישראל

כל אחד שטייל באירופה וערך מסע קניות בסופר מקומי יודע לבטח שאנחנו כאן משלמים עשרות אחוזים יותר על אותם מוצרים והסיבה היחידה לטעמי היא הרווח שנכנס לכיס היצרנים ורשתות השיווק.
ומה עוד עושים אצלנו?מקטינים אריזות,בחו"ל האריזות של הקורנפלקס למשל הרבה יותר גדולות(לא פחות מ500 גרם)ועולות פחות,כך למשל רכשתי מוצר דמוי הכריות שלנו(יותר טעים)באריזת 750 גרם ב2 אירו שזה 10 שקלים,אצלנו אריזה כזו תעלה כ30 ש"ח,פי 3!!!!!!אותו הדבר לגביי גבינות ומוצרי חלב בכלל,גבינות איכות כמו קממבר,ברי,וגבינות עם עובש עולות לאריזה של 200-250 גרם משהו כמו 6-8 ש"ח אצלנו תשלמו פי 5.קניתי למשל דיאודורנט של רקסונה באריזה של 200  מ"ל ,בעלות של 9 שקלים בארץ,מוכרים אריזה של 175 מ"ל בעלות של 15 שקלים.
אין לי ספק שכל הזמן עובדים עלינו בשיטת מצליח ,וכשקמה הצעקה בשנה שעברה הורידו מחירים בצורה דרסטית(מה לא הרויחו?בטח שהרויחו)ולאט לאט,כשחזרנו לשיגרה ,חזרו גם הם לשיגרה והעלו בהדרגה את המחירים.
שמעתי לא מזמן הרצאה של יזם שעובד למשל עם חברות האשראי אצלנו,והוא אומר שהיזמים מציעים לחברות כל מיני רעיונות איך לגבות יותר כסף מהציבור דרך עמלות מעמלות שונות ובכך להגדיל את הרוחיות שלהן.
רק קול מחאה אמיתי ועקבי(ולא כזה שנשען על אינטרס פוליטי)יביא כאן למהפך אמיתי,של התיחסות הממשלה וקברניטי המשק לרחשי לב הציבור.תראו איך בארה"ב ציבור הקונים מטיל חרם על אירגון או מוצר ואז כולם לא קונים אותו והיצרן מתקפל,הם חייבים לדעת שהכח נמצא בידי הציבור ולא אצלם,אבל הציבור חייב להיות מאורגן ותמים דעים ללא פרצות בקווי החשיבה ובמסרים שעוברים אליהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה