יום שלישי, 10 ביולי 2012

איזה אדם בעצם מועמד לדין?ברקע של תוצאות משפט אולמרט מהיום

היום זוכה אולמרט מ3 פרשיות שבהן הועמד לדין והורשע בהפרת אמונים בפרשיה רביעית,ועוד שתי פרשיות מונחות עדיין על סדר היום של בית המשפט בישראל.
לאור כל זאת ובהתחשב בעובדה שהבן אדם הזה כיהן במשרה הרמה ביותר של ראש ממשלת ישראל,אני תוהה לרגע ביני לבין עצמי,איזה אדם מועמד לדין בישראל?
לפני כמעט 30 שנה הועמדתי לדין בישראל,כן גם אני ועל מה ולמה?
מדי יום שישי הייתי משחק כדורגל בשכונה,היו שם די הרבה קבוצות וכידוע משחקות בעת ובעונה אחת רק שתיים מהן,כך שיש רצון שיהיו כמה שפחות קבוצות,ויש עדיפות לקבועים על פני לא קבועים.
באותו יום הצטרף אחי אליי וכן גם הוא רצה לשחק,אחד האנשים סרב לשתפו,בטענה שאינו קבוע,וכשאמרתי ,שבעצם גם הוא אינו קבוע,הוא איבד שליטה על עצמו ותקף אותי באגרופים,זרק עלי אבן וקרע את חולצתי,אני התגוננתי ונתתי לו אגרוף בחזרה,הפרידו ביננו ,אבל אני החלטתי להגיש נגדו תלונה במשטרה,כי מצפוני לא נתן לי לעבור על התנהגות שכזו,שהיתה יכולה לגרום לי פגיעה אנושה.
ואכן כך עשיתי,מה עשה הוא?הגיש תלונה נגדי,וגם גם אני נהפכתי לנאשם,מאוחר יותר הוא ביקש לבטל את התביעה נגדי,וגם פרקליטת המשטרה ביקשה להאשים רק אותו,אבל השופטת לא נעתרה בטענה שלקטטה תמיד יש שני צדדים(וכי מה הייתי אמור לעשות?לספוג את אגרופיו באהבה?)וכך קיבלתי קנס של 500 ש"ח ורישום פלילי.
אך מאז וגם לפני כן לא התעמתתי מעולם עם החוק ושלוחותיו,ואני אדם מן הישוב,ואני שואל את עצמי כיצד ראש ממשלה מכניס את עצמו שוב ושוב לצרה הזאת,ותשובתי היא,שתשעים ותשעה אחוז שלא תתעמת עם החוק,אם לא תרצה בכך ואם לא תעבור על החוק,על אחת כמה וכמה איש ציבור שחייב לשמש דוגמא ומופת ולהיות נקי כפיים.
אבל את השאלה הזאת כבר מזמן,משום מה,הפסקנו לשאול.
וכך אנו מוצאים את עצמנו היום חלקנו מריעים לאולמרט,וקוראים בקיצוניות לפרקליט המדינה להתאבד,וחלקנו,שאני בתוכם מסתכלים על ההיבט של ההרשעה שכן נתקבלה בחומרה רבה,ועל כך שבעניין אחר הוא זוכה מחמת הספק,וששולה זקן כן הורשעה בעברות שבהן הוא זוכה,כלומר היא לקחה על עצמה את העבירות שיוחסו לו,ושהוא כאילו לא ידע על מה שקורה ואיך שהענינים מתנהלים ואני אומר לכם ידע גם ידע,כי אולמרט הוא איש של פרטים,הוא יודע בעל פה תוצאות של משחקי ספורט מלפני שנים,וכך אני מאמין גם מתנהלים חייו הפרטיים.
ועדיין שני ענינים עם האשמות חמורות ביותר עומדים לפתחו,וכבר הוא מדבר על שיבה אפשרית לחיים הפוליטיים.
חברה,למי שלא הבין או למי שמנסה להתכחש,זהו יום עצוב מאוד לפוליטיקה בישראל ולמדינת ישראל כולה,כעת יש לנו גם נשיא שהורשע ונמצא בכלא וגם ראש ממשלה שהורשע בפלילים.עצוב ,עצוב עד לאיזה תהומות הגענו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה