יום שבת, 21 ביולי 2012

כיצד לא לחלות במחלות,פיתרון אישי לכל אחד

היש דרך אישית להימנע ממחלות שיפקדו אותנו בעתיד,מבלי להתייחס לסיסמאות שמופרחות באויר כל הזמן כמו להימנע מעישון,לא להחשף לשמש,או לא לאכול אוכל עתיר שומן,הריי ישנם אנשים עם הרגלים מגונים שכאלה שמגיעים לגיל מופלג.
ד"ר דיויד אגוס,הרופא האישי של רבים מבחירי עמק הסיליקון מציע אלטרנטיבה שהופכת בשנים האחרונות לפחות ופחות יקרה.
בשנים האחרונות אגוס אומר דבר יוצא דופן, אך כזה שהמידע בשטח מגבה: הגישה של ליהנות מהחיים ובבוא היום לבטוח ברופאים היא הרסנית ומסוכנת. אנשים יכולים להוריד בעשרות אחוזים את סיכוייהם לחלות, ולהוסיף עשור ויותר לחייהם. הדרך לעשות זאת, לדבריו, היא להפסיק להסתמך על המזל ועל ביטוחים רפואיים, ולהשקיע ברצינות ברפואה מונעת. "שני שלישים מתקציב הבריאות האמריקאי מופנים לטיפול בחולים שנמצאים בשנתיים האחרונות לחייהם", הוא אומר בראיון ל"מוסף כלכליסט" שנערך במהלך ביקורו בישראל, כשהתארח בוועידת הנשיא בירושלים. "בהרבה פחות כסף אפשר להקטין משמעותית את מספר החולים והמחלות. קח לדוגמה את הסרטן", הוא ממשיך. "אני חוקר את הסרטן ומטפל בו כבר שני עשורים, ושיעורי ההצלחה במאבק במחלה לא השתפרו בהם. למעשה, הם לא השתפרו מאז שנולדתי. מוות ממחלות לב הצלחנו לצמצם ב־67%, אבל מוות מסרטן צמצמנו בבקושי 8% ב־60 שנה. כל המיליארדים שהושקעו במחקר לא שינו את התמונה. לי אישית נמאס לומר לחולים שלי 'אין לי עוד מה לתת לך'. זה הורג אותי. וכך התחלתי להבין שלעשות את עבודתי כחוקר לא בהכרח יעזור לאנשים, כי בשנים הקרובות המחלה הזאת תישאר מורכבת בהרבה מכדי שנוכל לנצח אותה. אבל גיליתי שהידע הקיים כן מאפשר לנו להימנע ממנה, ולהוריד בעשרות אחוזים את הסיכוי ללקות בסרטן. את זה כל אחד יכול לעשות כבר עכשיו".
אגוס וחלוצים אחרים בתחום המיפוי הגנטי והרפואה האישית טוענים שבקרוב המלצות כלליות כגון לאכול תפוחים או לא לעשן יתחלפו בהמלצות אישיות, שמתאימות לתכונותיו האישיות של כל אדם. ברצף הגנטי לא מוצפנים תאריך וסיבת המוות של כל אדם, אלא הרבה רמזים על רגישות למחלות, למזונות ולתרופות. הניתוח הגנטי מגלה במה כל אחד שונה, ומה זה אומר על בריאותו.
הם מציעים לעבור ניתוח גנטי שיבוצע בידי יועץ גנטי  ויתן את הסיכוי של כל אדם לחלות ב39 מחלות שונות ואת הרגישויות הספציפיות שלו לכ20 תרופות שונות,מיפוי גנטי שכזה עולה היום 4000 $ לבן אדם,האם נוכל בעתיד להרשות לעצמנו מיפוי שכזה שיהיה ספציפי לכל אחד ואחד ויוכל להאריך לאין שיעור את תוחלת חייו באמצעות טיפול והשגחה מונעת,ימים יגידו














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה