יום שישי, 21 בספטמבר 2012

מהן חידות הגיון וכיצד זה עובד?

מזה תקופה ארוכה אני מעלה מדי יום חידות הגיון ותוהה ביני לבין עצמי מדוע זה כל כך מעט אנשים נוטלים חלק בפתרונן,חשיבה מעמיקה בנושא הובילה אותי למסקנה,שזהו תחום עלום ומפחיד לגביי מרבית האנשים,ועל כן הם חוששים מלנסות לגעת בו,ואני רוצה להגיד לכולכם שזהו שעשוע נהדר שניתן בקלות ללמוד אותו וכי ישנן מספר טכניקות בסיסיות לכתיבת חידת הגיון וכל מי שמחבר חידת הגיון(כראוי) פועל בהתאם לאחת מהטכניקות הללו. החלטתי להציב לעצמי כמטרה,לקרב כמה שיותר אנשים לתחום על ידי מתן דוגמאות והסבר לפיתרון וככה לא תוכלו יותר להגיד בעתיד שאינכם מבינים בזה,ועל כן אתם כל כך מסתייגים. אז בואו נתחיל ולשם כך ניקח דוגמאות שתסברנה את הטכניקות השונות,דעו לכם שעם הנסיון אתם כבר תדעו כמעט מיד באיזו טכניקה השתמש הכותב. דוגמא ראשונה דובי ראש ממשלה-זוהי ההגדרה,בסוגריים תמיד יהיה כתוב מספר האותיותבמקרה הזה (4)חידת הגיון מורכבת בדרך כלל משני חלקים,אשר כל אחד בדרכו שלו מכוון אל הפיתרון,במקרה הזה,הריי אין שום קשר בין דובי לראש הממשלה,אבל הבה ונבחן יותר לעומק את הדובי שלנו,ואז נגלה שבעצם יש לנו כאן דו בי,כלומר פעמיים בי וזה נותן את התשובה לחלק השני של התשובה שהוא ראש ממשלה וכמובן שהתשובה תהיה ביבי. באותו סגנון נוכל לכתוב גם "מטיל דופי" וכעת כשאתם כבר יודעים את הטכניקה תדעו מיד שהתשובה היא פיפי-כלומר דו פי וזה נותן מענה למטיל,כשאדם מטיל ,הוא בעצם משתין או עושה פיפי. הגדרות דומות נוספות(שימו לב שרצוי מאוד ואפילו חובה שיהיה הגיון תחבירי בחידה ולא סתם גיבוב של מילים או מילים חסרות פשר,כמו אם ברצוננו להגדיר פרפר נכתוב דופר מעופף,זו הגדרה לא תקינה. אבל אם נכתוב "דוגל בכל אופניים"=גלגל או"דולב בגוף האדם"=לבלב ,הריי שזה תקין. אסיים בZאת ובהמשך נתוודה לשיטות וטכניקות נוספות. כנסו ועברו על הגדות ישנות ונסו לאתר את הטכניקה,אם תפתרו תגלו שזה מאוד מספק ומהנה.

תגובה 1:

  1. תודה רבה ! יש לי בחינה הכוללת חידות היגיון וזמן מה אני מחפשת מהן וכיצד לפתורן ! אני מודה לךמאוד

    השבמחק