יום שלישי, 22 בינואר 2013

קורס מורי דרך-היכן היינו השבוע?

החלטתי לספר לכם מדי שבוע על האתרים בהם אנחנו מבקרים בקורס מורי הדרך,אותו אני עושה בוינגייט.
התחלתי אותו בנובמבר,ובכל שבוע יש סיור אחד ויום לימוד עיוני אחד בכיתה,כך במשך שנתיים.אתי בקורס אנשים מכל הגילאים,כשהממוצע לדעתי הוא בסביבות גיל 50,כל מיני אנשים שבאו מתחומי עשייה שונים והחליטו להגשים חלום ישן,שעד כה נבצר מהם להגשימו,ואני חייב לציין,שההרכב מצוין ואחד הדברים שעושים לי את החשק לקום בחמש בבוקר לקראת יום סיור כזה,הוא המפגש עם החברים,הרבה צחוקים,חוויות והמון נופים,היסטוריה ואהבת הארץ.
אז אחריי ההקדמה הארוכה הזאת,אספר לכם שהשבוע ירדנו לצפון מדבר יהודה והיינו במערות קומראן ובהן גילינו ישוב מעט הזוי של כת עוד יותר הזויה של מתבודדים שכונו האיסיים ועסקו בעיקר בפולחן,ישוב קטן ובו כמעט עשר מיקוואות,כשכנראה רוב הזמן הם עסקו בלהיכנס ולצאת מברכת הטהרה.הישוב כלל בעיקר גברים,שמחוץ להיטהרות עסקו בכתיבת עותקים לתנ"ך וכמובן בלימוד.
מעט,טרם שהישוב נחרב על ידי הרומאים ב70 לספירה,הם הספיקו לטמון את ספרי התנ"ך שכתבו על קלף במערות שפזורות בשטח,כתוצאה מההעתקים שעבר האיזור בעבר הרחוק,ושם הן נותרו חבויות ושמורות עד שנתגלו באקראי והיוו את הקודקס הקדום ביותר של התנ"ך שנתגלה עד כה.
לאחר מכן עברו לפלא טבע בדמות מעינות פשחה,שזו שמורת טבע רווית צמחיה ובעלי חיים לחוף ים המלח שמצליחם להתקיים למרות המליחות ובאמצעות מי המעינות שזורמים לים המלח.
סיימנו בתצפית מדהימה ממצפה דרגות לכיוון ים המלח.
יום מעייף אך מהנה עד מאוד.
מי שרוצה עוד פרטים מוזמן להגיב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה