יום שלישי, 29 בינואר 2013

קורס מורי דרך-וינגייט-לאן השבוע?

אתמול ביקרנו שוב בירושלים,חלק גדול מההיסטוריה של עם ישראל קשורה כפי שודאי ידוע לכם לעיר הנצחית הזאת שחובקת בתוכה כל כך הרבה היסטוריה,עליות ונפילות ,ארמונות והרס,חיים ומוות.
הפעם התחלנו ב"קברי" זכריה,אבשלום יהושפט ובני חזיר,תכלס,ספק רב אם מישהו מהנזכרים כאן אכן קבור שם,ויותר סביר שזאת אגדה שנשתרשה מאשר מציאות,מאחר והקברים הרבה יותר מאוחרים לספרי התנ"ך שנקשרים עם בני חזיר ועם אבשלום,ובקבר זכריה אין בכלל קבר,אלא רק את המונומנט היפה,שקרוב לודאי שימש כמצבה של איש אמיד כלשהו מתקופת בית ראשון.
מכאן עברנו למרכז דוידסון והגן הארכאולוגי שניצבים מעבר לשער האשפות וסוקרים את המשכו של הכותל,האם ידעתם בכלל שיש לכותל המערבי המשך נגיש?אני עצמי לא ידעתי ובטח לא ידעתי שגם הכותל הדרומי נחשף וקיים ושגם בו יש לא מעט פתקים בקירות.
מדהים להתבונן באבנים ההרודיאניות הענקיות שהונחו זו על גבי זו אפילו מבלי להשתמש בטיט כלשהו,אלא בטכניקות אחרות ועד היום הקיר יציב,יותר מאלפיים שנה מאוחר יותר,כמובן שחלקו נהרס ושוקם בתקופות מאוחרות יותר וניתן להבחין בכך בנקל,כי בשנים מאוחרות יותר לא השקיעו באבנים ענקיות ומסותתות כפי שעשה הורדוס בימיו.
רואים כאן גם את שערי חולדה שכיום הם אטומים מטעמי מסורת,אבל שימשו כניסה אל רחבת בית המקדש ובמקום הדמיה מדהימה של הר הבית כפי שהיה בבית שני,לרוץ ולראות.
את הסיור סיימנו במוזיאון ישראל ובו סקרנו את דגם הבית השני שהועבר לכאן ממלון הולילנד,לפני שש שנים עם התפתחות הפרוייקט הנדל"ני שם וניתן לראות את כל אזור הר הבית,המקדש,החומות והמפעלי המים בעיר ולהבין את גודלה ויופייה של העיר אז.
סיימנו בהיכל הספר ובסיפור המדהים של המגילות הגנוזות שנמצאו ב1947,באקראי במדבר יהודה ועד היום הם המימצא הכי עתיק לתנ"ך,במקום גם פריטים של כת האיסיים(היחד)שכתבה את המגילות בקומראן והחביאה אותן ב11 מערות שונות,שם הן ישבו,עד שרועה ערבי גילה אותן ושפך אור על ההיסטוריה.כן ניתן לראות במקום את כתר ארם צובא שזהו התנ"ך הקדום ביותר שגילו עד לגילויין של המגילות הגנוזות.
יום סיור מהנה ביותר.
אגב מי שמעוניין לנסוע בפסח לירדן ל3 לילות עם מדריך נפלא מוזמן להגיב ואפנה אותו הלאה.טיול באיזור פטרה ומידבא ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה