יום שבת, 17 באוגוסט 2013

טיול באי היווני קרפאטוס 12-16/8/13

בין התאריכים 12-16/8 נסענו לאי היווני המקסים והמופלא קרפאטוס.את הטיול הזמנו דרך חברת "אופק נסיעות" לאחר שראיתי כתבת תדמית על האי באתר מאקו והוא מאוד מצא חן בעיני,החברה מציעה 3 אפשרויות לינה שונות,האחת במלון 5 כוכבים בשם "אלימונדה מארה" השניה מלון 3 כוכבים והשלישית מלון דירות.
אנחנו,כמו גם מרבית הישראלים בחרנו במלון 5 הכוכבים,שהתברר כבחירה מוצלחת ביותר,ומכיוון שביצענו את ההזמנה עוד בחודש מאי זכינו לקבל בחינם,שתי פעילויות יומיות,שהן נסיעה להר האולימבוס,ושייט חופים,וגם ארוחת ערב מסורתית בטברנה,למי שלא מקבל זאת בחינם,עלות פעילות יומית היא 30 אירו למבוגר,ו20 לילד.
האי,קרפאטוס,הוא אי קטן,ויחסית מוזנח,ניכר בו שעיקר המאמץ מופנה כלפיי האפשרות להפיק כסף מהתיירות ותו לא,כך למשל מטרים ספורים מהמלון המטופח בו שהינו היה שדה קוצים נטוש,הדרכים אינן סלולות כולן,המדרכות עשויות בטון ללא עיבוד ועליבות מסויימת זאת,היא גם היתרון הגדול של האי,באותנתיות שלו ובשימורו מפני ההסתערות ההמונית של התיירים.כך מגיעות מהארץ 2 טיסות שבועיות בלבד במטוסים קטנים של עד 70 איש,וזאת כמעט הדרך היחידה שדרכה מגיעים ישראלים לאי(אם כי ניתן להגיע בטיסות או במעבורות מרודוס או מאתונה)
המלון בו שהינו היה מושלם,החל מצוות העובדים המסור והלבבי,רמת הנקיון,החדרים המרווחים,ארוחת הבוקר המצויינת,הברכה הגדולה וחוף הים שצמוד אליה,כל אלו הסבו לנו הנאה רבה.
העיר,בה שהינו,פיגידיה,היא בירת האי ובה שוהים כמה אלפי אנשים בעיקר בחודשי התיירות,בחורף האי כמעט וננטש כליל,בשל הרוחות העזות שאופפות אותו מכל עבר.
מרכז העיירה הוא מדהים בערב,רוחות קלילות מנשבות ללא לחות,האורות נוצצים ושפע הטברנות סביב הנמל תוססות במאות תיירים סימפטיים שמגיעים לכאן בעיקר מאיטליה וארצות סקנדינביה.החנויות שמעל איזור הטברנות,מציעות שפע מפתיע(לאי כל כך קטן)של מוצרים מקומיים ומשאר יוון.
לתיירים מוצעים על ידי סטיב,נציג החברה,2 טיולים,האחד להר האולימבוס,שהדרך אליו עקלקלה וצרה,ונמשכת כשעה וחצי באוטובוס,בכפר עצמו מקדמות את פנייך נשים,שמנהלות חנויות קטנות עם תוצרת מקומית ושפע של טברנות,שאת אחת מהן תוכלו לראות בסרטון,הטברנה של ניקוס,שהיתה אחת החוויות הנעימות בטיול כולו.מסביב נשקף נוף נפלא.
הטיול השני הוא שייט חופים על גביי ספינה צפופה סביב 3 חופים מהיפים שקיימים באי,וירידה לרחצה בכל אחד מהם.הטיול כולל ארוחת צהריים,שמוכנת על ידי צוות הספינה ולא ארחיב עליה את הדיבור,כי היא לא משהו.
היום השלישי הוקדש לברכה ולשיזוף.
האי נפלא,המלון נהדר,הכל משרה שלווה ונעימות ורצון להתמכר לשלווה ולשקט הללו עד אין קץ,המחירים של החבילות הללו סבירים למדיי,למרות שהם יקרים מהחבילות שמוצעות לרודוס או לכרתים,אבל שוות את המחיר.
להל"ן קישור לסרטון שצולם על ידי במקום,אני מקווה שתוכלו לשאוב ממנו מעט על המקום.
http://www.youtube.com/watch?v=1GkPVDNv5ro&feature=youtu.be

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה