יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

המצב בסוריה ותגובת העולם-התבוננות אישית

לפני מספר חודשים העלתי כאן רשומה ,בנושא הטבח בסוריה,עברו כמה חודשים והנושא שב לכותרות,בזכות העובדה שנשיא סוריה,ככל הנראה השתמש בנשק כימי כדי לפגוע במתנגדיו ולהרתיע אותם,גם על חשבון בפגיעה בילדים,ואז כשהתמונות צצו בזו אחר זו,העולם החל לרעוש ולגעוש,עד אז,הכל לכאורה היה בסדר,אלפי קורבנות בנפש שנטבחו על לא עוול בכפם,זה עובר לסדר היום,אבל ילדים?ושימוש בנשק כימי?
העולם כולו גוש ענק של צביעות ואינטרסים,ארה"ב המעצמה הגדולה שאמורה לשלוט ולכוון את העולם בהיבט מוסרי,מתערבת אך ורק כאשר יש לה אינטרס ישיר,כך למשל בעיראק,שבה עשו שימוש בנפט לצרכיהם של חברות אמריקאיות והפכו אנשים עשירים לעוד יותר עשירים.\סוריה,לעומתה,היא מדינה עניה במשאבי טבע מצד אחד ומצד שני היא בת חסות של רוסיה,אשר מצידה שלה מוכרת לה נשק רב וגם שם אנשים עשירים הופכים לעוד יותר עשירים,בזכות עובדה זאת.
כל מי שמתבונן בסיכסוך הזה בעיניים אנושיות ומצפה שיקרה בו משהו אנושי,הוא נאיבי ותמים,ארה"ב,אם תפעל,תפעל בצורה מוגבלת ביותר,על מנת שלא להשחית יותר מדי כספים ובטח שלא לסכן בני אדם,ביחוד נוכח,התגמול העלוב יחסית שצפוי לה מהתערבות עמוקה יותר,שיכול אולי להתבטא,בתגובה אנושית חמימה,שגם זה משהו,אבל לא מספיק.
התגובה הזאת של ארה"ב תעשה נו נו נו לאסאד,שיבין שהוא יכול להמשיך ולטבוח,אבל בלי כימי בבקשה,והוא אכן יחזור להיות "ילד טוב" ולהפגיז רק עם נשק קובנציונאלי.
מקום רע ואכזר הוא העולם שלנו,אין לי ספק בכך,ומי שאמר שיצר האדם רע מנעוריו צדק גם צדק.ליבי ליבי עם אותם אנשים חסרי מגן וישע,שרצה גורלם והם נולדו להיות סורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה