יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

יום שני בסלובקיה-יום שטוף שמש

אתמול כבר מהבוקר יכולנו לדעת שיהיה יום יפה,השמים היו נקיים מעננים ועל אף שהיה קר מאוד השמש בצבצה וחיממה,אי לכך החלטנו לצאת אל הטבע ושמנו פעמינו לעבר מצודת spissky hrad שנמצאת כ45 ק"מ מזרחית לפופראד וליד העיירה לוביצה(15 ק"מ מהמצודה)שבה ביקרנו לאחר הביקור במצודה ובדרך חזרה.
המצודה מרשימה מאוד נישאת ומאיימת מעל כל הסביבה,היא שימשה את מלכי האזור במאות ה13-14 ואף התנהלו בה מספר קרבות בין ההונגרים לטאטארים ואף רומן סוער היה מעורב באמצע,כשהבת של המלך הטאטרי התאהבה במלך המקומי בזמן שנשבתה על ידו,וכשרצו להתחתן הגיע פרש עלום וירה בה חץ והרגה.עצוב מאוד.
הטירה שמורה במצב מדהים עם המון חדרים והמון תצפיות לנוף הנפלא,במקום גם תצוגה של כלי אוכל,כלי נשק ומדי צבא ואף של המטבח וחדר שינה.ניתן לקבל מדריך שמע באנגלית ולהסתובב עמו ברחבי המצודה.
לאחר הביקור במצודה נסענו ללבוצה,עיירה חביבה עם כיכר רחבה וסביבה מתנהלים כל חיי העיירה המרכזיים,בה אכלנו גם צהריים וממנה חזרנו לצימר.
נקודה חשובה שעליי להדגיש-חובה להצטייד במדבקה לאוטוסטרדות,עוד בטרם עולים עליהן,אנחנו התמהמנו,עלינו לאוטוסטרדה מתוך מחשבה שניכנס לתחנת דלק על האוטוסטרדה,בה ניתן לקנות את המדבקה,אבל תחנות הדלק פרוסות רק לאורך הכבישים הצדדים,וככה נעצרנו וקיבלנו קנס של 50 אירו,וכל הסבריי לא הועילו.
היום יום שלישי,שוב גשום ואפור,ניסע למערת נטיפים,ולעוד פארק מים בחזרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה