יום שבת, 31 במאי 2014

טיול לצפון פולין-סיקור היום השני בשידור חי

שלום חברים
היום השני התחיל בארוחת בוקר עשירה,בטח ובטח שלפנסיון עם 10 חדרים בלבד,כולל יזמות מעניינת של בעלת הבית החביבה,שמכינה מעין כריכים חמודים וטעימים,גבינות צהובות,נקניקים,שתיה חמה וקרה,קורנפלקסים שונים,ריבות,גבינות מותכות\וירקות.

לאחר ארוחת הבוקר נסענו אל העיירה ketrzyn מרחק של 20 ק"מ לערך ממיקולשקי לכיוון צפ-מע,עיירה זו גדולה למדי ומתגוררים בה כ30,000 תושבים,ובה ראינו שתי אטרקציות,האחת היא בזילקה שנקראת kolegiacka ותמורת 4 זלוטי לאדם,התאפשר לנו לעלות כמה עשרות מדרגות ולטפס בצריח עד לקומה בה ישנם 3 צוהרים קטנים ומהם ניתן להשקיף על הנוף לכל ארבע רוחות השמים.ממנה המשכנו למוזיאון,שנמצא במבצר לבנים מהמאה ה14 שניזוק ושופץ כמה פעמים וכיום במקום מוזיאון מחוזי ,עלות כניסה -8 זלוטי,תכלס,אם לא משוגעים על מוזיאונים,ניתן לוותר.

היעד השני שלנו היה "מאורת הזאב" זהו רצף של בונקרים שנמצא בקרבת העיירה parcs ויש אליו שילוט,קילומטרים רבים לפניו,הבונקרים הללו נבנו על ידי היטלר והם מכילים טונות על גבי טונות של בטון,אתה מטייל במעבה היער הסבוך בין שבילים ירוקים לאורך נתיב המסומן באדום ובדרכך,נקרים בונקרים הרוסים והם שימשו את היטלר ועוזריו בין השנים 1941-44 וכאן גם גנרל פון שטאופנברג ניסה לחסלו בפצצה,אבל כשל,ושילם על כך בחייו עם עוד 5000 איש שנקשרו לקשר.
כניסה-15 זלוטי לאדם ועוד 10 זלוטי לחניה,אפשר לקחת בתשלום נוסף מדריך באנגלית,אפשר גם לנסוע בכלי רכב צבאיים,לאזור אחר של המתחם,תמורת תשלום נוסף.
אכלנו במקום ארוחת צהריים סבירה(בינתיים לא ממש מתלהב מהאוכל הפולני,לא שבאתי עם הרבה ציפיות,הריי חמותי ממוצא פולני)המחיר-20-24 זלוטי למנה,4 זלוטי לשתיה.

יעד שלישי להיום נמצא בעיירה gizycko והנסיעה אליה היא לכיוון מזרח מרחק של חצי שעה נסיעה ממאורת הזאב,אגב הנסיעה היא די איטית בכבישים צרים,אך מתוחזקים היטב,קחו בחשבון מהירות ממוצעת של 60-70 קמ"ש,אבל הדרכים כאן מדהימות,עם עצים ענקיים שסוככים עלייך משני צידי הדרך,אגמים או שלוליות מים גדולות,סוסים,פרות וכבשים וסירות דייגים..
כאן שמנו פעמינו לעבר טירה ענקית שנבנתה במאה ה19 על ידי שר המלחמה הפרוסי פון בוין על מנת להגן על גבולות הממלכה מפני רוסיה,המבצר ענק,ואתה הולך בשביל עפר צר מעגלי וממנו יכול לרדת אל היעדים שאתה בוחר,כמו החפירים,מגדלי ההגנה והצריחים,אורך המסלול כמה ק"מ טובים ותהיו מוכנים להליכה חביבה אך ארוכה,ללא מפת הסבר.במקום יש חניה ועלות הכניסה 8 זלוטי לאדם.

מכאן שמנו פעמינו חזרה למיקולשקי,מחר אנחנו אורזים את חפצינו ונוסעים לכיוון augustow,להתראות מחר.אם יש לכם שאלות בבקשה הפנו אותם למייל או שתגיבו בבלוג ואענה לכם בשמחה.
מצרף תמונות מהיום להנאתכם.כשאחזור גם אעלה סרטון וידאו מסכם.בינתיים צפון פולין הוא פשוט איזור מדהים לכל חובבי הטבע והנוף.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה